16 jan. 2014

Kalender - DIY


Jag har sett lite olika varianter av kalendrar som man kan göra själv och har nu pysslat ihop en jag också.

Vad som behövs är
- Färgpaletter, köpta eller hemmagjorda
- En ram
- Penna att skriva med på glas/plast


Sen klipper man färgrutorna i valfri form, totalt 35st och klistrar upp på papper som passar till ramen.


Sen är det bara att fylla i månaden och datum. Fiffigt värre! Pennan har jag köpt på Granit och går att skriva på bl.a glas och plast. Enkelt att torka bort med fuktig trasa.

En kalender kan alltid vara bra att ha framme, men är ofta kanske inte i den stil eller färg som man vill ha, men med denna kan man välja fritt vilken stil och färg som passar en. Denna står i köket och är både smart och dekorativ- bra kombination!

Ha en fin dag!

Kram Emma



9 kommentarer:

  1. Snyggt!
    Jag skulle verkligen behöva göra en kalender känner jag.
    För den jag har i väskan glömmer jag att fylla i...

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. ~ Snyggt ~
    /Kram Kram

    SvaraRadera
  3. Åh så fin. Jag är totalt opysslig, men hade gärna haft en lika fin som din om någon annan gjort den. Kram

    SvaraRadera
  4. God morgon =)
    Snyggt....hoppas du får en jättefin fredag <3 kraaaam

    SvaraRadera
  5. Sååå snygg o såå fiffig, gillas. Ha en skön helg. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  6. Superfint!! Och tack snälla för din fina hälsning, allt har gått bra och vi bara njuter av vår lilla älskling!! <3 Jennie

    SvaraRadera
  7. Men så smart, och fint och variationerna är ju oändliga.
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  8. Så fin och smart !!!....ha det gott i vinterlandet!!!
    Kram bia

    SvaraRadera
  9. Snyggt! Kreativ idé! :)
    Hoppas du har en skön vecka!
    Kram!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...