8 jan. 2014

Godaste på länge


Hej hopp!

Häromdagen bakade jag dessa chokladkakor och dom blev såå goda, bästa på länge:) Sådär lagom, perfekt kladdiga inuti och lite knapriga på utsidan och vill man festa till det ordentligt så kan man äta dom med grädde till:)

285 g 70% choklad
100 g mjöl
1,5 msk kakao
0,25 tsk bakpulver
230 g socker
70 g smör (rumstempererat)
3 stora ägg
0,5 msk vaniljarom
170 g mörk choklad, hackad

- Smält chokladen i vattenbad och låt svalna
- Blanda mjöl, kakao och bakpulver
- Vispa socker och smör, tillsätt sedan ägg och vispa vidare
- Häll i choklad och vaniljarom och blanda samman
- Vänd i mjölblandningen och blanda
- Tillsätt den hackade chokladen

Ha upp lagom stora klickar (ca 2 msk) på bakplåtspapper. Det ryms ca 9 kakor per plåt.
Grädda i ugnen  i 12-15min på 180 grader.

Mums!

Kram kram


5 kommentarer:

  1. Åhhh, kommer passa precis på mitt födelsedagfika lite längre fram...!!
    Onsdagskram från Kate

    SvaraRadera
  2. mmmm kakor som mina killar kommer att älska. Tack för receptet. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Men gud vad gott! Hembakat är alltid det bästa, speciellt med choklad ;)
    Ha en fin kväll!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Gott! Det där borde jag klara av. Gillar enkla, snabba saker=))
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. Men mums jag som är så sugen på nåt gott

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...