4 jan. 2014

Cake pops


Jag fick en cake pop maskin i julklapp och gjorde dessa söta till nyår:)
Med maskin så blir innehållet som en muffin, sen låter man dom svalna och piffar dom med choklad och strössel.

...................................

Man kan såklart även göra cake pops utan maskin och då smular man ner en torr kaka, typ sockerkaka, (jag gjorde på pepparkaksmuffins som blivit över) blandar med frosting eller bara cream cheese och rullar bollar. In i kylen och låt stelna, tryck på en pinne med lite smält choklad så att bollen fastnar bättre, doppa i choklad och börja piffa:)

Enkelt och väldigt fint!

Kramkram


 

6 kommentarer:

  1. Å de är ju så söta de där cace pops:en och brukar vara väldigt goda också.

    Önskar dig en härlig kväll
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  2. Läckra små bakverk som är syndigt goda. Ha en mysig helg. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Så fiffig julklapp! Kramar Liza

    SvaraRadera
  4. Vilken rolig julklapp =) Hoppas du får en toppen fin dag. kramen =)

    SvaraRadera
  5. Så söta!
    Det där borde jag klara av att göra=))
    Om jag inte vräker i mig smeten innan det är klart förstås!
    Kram Hannis

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...