14 sep. 2015

Lingonsylt 2015


Lingonsylt är något som går åt som bara den här hemma. En grötälskare som jag tycker att det är väldigt gott med hemmagjord lingonsylt på:)

Detta år har vi inte hunnit och kommer inte hinna att plocka några lingon själva...


Däremot har vi en svärmor/mor/farmor som har plockat åt oss. Så förra helgen hade hon med sig en 10-litershink med lingon, vilken lyx!!


Jag behövde bara rensa och koka sylten, sätta etiketter på burkarna och ställa på hyllan:)

Nu har vi så vi klarar oss... ett tag i alla fall:)

..........................

Jag har slutat att jobba nu och är hemma och vilar upp mig i väntan på bebis. Det är beräknat till den sista september så det är ju faktiskt dags snart och tiden har gått såå fort!

Ha det fint:) Kram Emma

7 kommentarer:

  1. Så gottit & vilka fina syltburkar & ettiketter ♡ ...
    /Kram

    SvaraRadera
  2. Gott med egen gjord lingonsylt...jag gillar mest rårörd lingonsylt ;))...gott på potatisbullar, mums!
    Kram bia

    SvaraRadera
  3. Åååå vad gott. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Mums så gott med hemlagad lingonsylt, den smakar alltid så mycket bättre än den köpta tycker jag.

    Härligt med bebis snart. förstår att det känns spännande;)

    Fin dag till dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  5. Duktig du är :) Älskar lingonsylt. Speciellt hemma gjord <3
    Kram och ha en fin dag

    SvaraRadera
  6. Så fiint du textar och så fina brukar du gör. Har också massa lingon så tänkte också göra några fina ettiketter och burkar =D

    SvaraRadera
  7. Hemmagjord lingonsylt är ett måste annars kan det kvitta. Mums vad gott.
    Torsdagskram till dig
    Petra

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...