12 maj 2014

Soffa och bord till altanen


Soffan till altanen byggde J förra helgen och den blev kanonbra!



Två smarta luckor finns i sitsen där vi kan förvara dynor och kuddar. Det tryckta virket blir bara snyggare med tiden och när det torkat helt ska vi behandla det så vi får en gråare nyans.


Bordet byggde J av vanligt regelvirke som jag sen målade. Benen är grundade och sen målade med två lager lackfärg. Skivan oljade jag först med en grå olja, men det blev som ni kan se nästan brunt... Så jag penslade på vitolja ovanpå som jag lät ligga ett tag för att sen torka bort överflödigt, då fick bordet den ljusare nyans vi var ute efter.



Jag längtar till det blir lite värme så man kan få flytta ut hit... Men igår så åt vi faktiskt lunchen här ute, lite för kallt men vi kunde inte hålla oss:)

Ha en fin start på veckan.

Kram Emma


1 kommentar:

  1. Så fantastiskt vackert. Så duktig din man är. Kan tänka mig att ni kommer spendera många härliga dagar där.

    Önskar dig en fin start på veckan
    Kram
    Annie
    http://choicesbyannie.hemsida24.se/

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...