27 nov. 2012

Lampa av glasburk-DIY

Bild Iphone

I en butik i London så sprang jag på dessa superfina lampor som är gjorda utav glasburkar, så fint!
Jag såg liknande för längesen, men har inte förrän nu tänkt på hur himla fina de är. Vill ha!




Bilder via

De finns att köpa men.... Hur svårt kan de vara att göra det själv? Nej inte så svårt tror jag. Det kanske till och med är så att min snälla man läser detta och tänker att han ska göra en till mig? ;)

Finast är det nog att blanda lite olika nyanser av blått och klarglas tycker jag! Åå vad många idéer man får och vad mycket man vill göra! Får väl se om jag tar mig an detta projekt någon dag:)

Hmm, idag öser regnet ner och det är riktigt grått. Men det ska visst snöa i veckan och då blir det ljust och fint:) Ha det så bra!

Kram Emma



9 kommentarer:

  1. Men du vilken toppen fin ide!
    Jag har aldrig sett dessa innan, men wow vad jag gillar det...
    Tack för super tips!
    Sussi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men visst är dom fina! Blir till att hitta snygga burkar nu:)

      Radera
  2. Jättefint! Jag tokgillar den längst ner! :)

    SvaraRadera
  3. Superfina, men vart ska man hitta fina burkar med sådana lock, någon idé?
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dessa burkar heter Mason jar. Liknande finns på ÖB faktiskt! Man hittar förmodligen fina på loppis också. Om man vill ha färgade burkar så finns det bra glasfärg på exempelvis Panduro, så får man den färg man vill ha:) Kram Emma

      Radera
  4. Verkligen annorlunda lampor...har sett nåt liknande i stan...men det måste ju
    passa in i miljön också...men dom är läckra :))
    Ha en fin kväll
    Bia

    SvaraRadera
  5. Emma!
    du har ju en svärfar som är elektriker!
    Kram//Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men hallå, hur kan jag inte tänkt på det?! Kram :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...